reklama

Camino, dni 10-12.

Nasledujúce tri dni priniesli pomerne výrazné zhoršenie počasia, ale aj návštevu prvej z veľkolepých katedrál na mojej ceste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Trinásty september, teda desiaty deň mojej púte sa pre mňa začal takmer tragicky. Veľmi zavčasu, už okolo pol šiestej ma prebudili tí, ktorí vyrážali tradične skoro, tak som sa obliekol a nachystal aj ja. Na raňajky som si dal dve musli tyčinky, zapil som ich studenou Coca Colou z automatu. Zlý nápad. Asi po hodine, ešte za tmy, som dostal neznesiteľné kŕče v mojom tráviacom systéme. Takže ešte so svietiacou lampu na čele som sa vrhol do prvého hustejšieho krovia okolo cesty, zhodil som zo seba ruksak a ... potom som sa snažil vyzerať ako peň spíleného stromu. Veľmi nenápadne. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opäť sa trochu vrátim do obdobia príprav. Dočítal som sa, že je dobré zobrať si so sebou toaletný papier, pretože je veľmi pravdepodobné, že počas cesty si človek bude musieť odskočiť do krovia, alebo za nejaký múrik, ak príroda zavolá. Ja som si na prvýkrát zabalil dva kotúče... Pri druhom prebaľovaní a redukcii obsahu ruksaku som si nakoniec nechal jeden. 90% z neho som priniesol späť. Pre prípady núdze v pohode stačí zabaliť si 2-3 balíčky hygienických vreckoviek. Bez problému sa dajú dokúpiť. A okrem toho, toalety na všetkých albergue sú vybavené a čisté. Poslúžia aj toalety v baroch popri ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som už v pohode došiel do Belorado, ubytoval som sa v štýlovej albergue, kde sa vonku sedí na "sedačkách" z europaliet a po dvore, i dome pobiehajú dva psy. Bola tam úžasná, trochu hippie atmosféra. Po spoločnej večeri sme sedeli pri stoloch, popíjali dobré španielske víno a diskutovali o všetkom možnom.

Spoločná večera v albergue v Belorado.
Spoločná večera v albergue v Belorado. (zdroj: Anton Kovalčík)

Nasledujúci deň bol prvý, keď bolo celý deň ozaj chladno, fúkal pomerne silný vietor a ku koncu aj mrholilo, čo nebol problém, lebo horúci čaj zapražený španielskym brandy príjemne vyhrieval unavené telo v cieli etapy, v San Juan de Ortega, v krásnom historickom kláštore.

Historický alabastrový náhrobok v kostole v San Juan de Ortega.
Historický alabastrový náhrobok v kostole v San Juan de Ortega. (zdroj: Anton Kovalčík)

15.9. bolo hneď zrána zima ako v psinci a bol to teda prvý deň, keď som mal na sebe celý čas dlhé nohavice a bundu s kapucňou cez hlavu. Strmé stúpanie až na vrchol, ku krížu, miestami vyzeralo, akoby som kráčal po obrovskej jednoliatej skale. Zvyšok etapy bol už viacmenej klesaním a takmer celá druhá polovica cesty, až do centra Burgosu viedla po asfalte. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malá poznámka na okraj pre tých, ktorí tam pôjdu. Značenie smeru žltými šípkami pri príchode do každého veľkého mesta je na 90 % na ľavej strane viacprúdovej cesty, resp. na ľavom chodníku.

Jedno z krásnych svitaní.
Jedno z krásnych svitaní. (zdroj: Anton Kovalčík)
Na vrchole po dlhom stúpaní.
Na vrchole po dlhom stúpaní. (zdroj: Anton Kovalčík)

Na albergue blízko katedrály nás všetkých vítal tento večný pútnik. Asi každý z nás sa cítil rovnako. Živý, neživý, naboso to bola riadna úľava.

Viem, ako sa cítiš, kamarát...
Viem, ako sa cítiš, kamarát... (zdroj: Anton Kovalčík)

Popoludní som si vychutnal obrovskú a úžasnú katedrálu v Burgose. Nevychádzal som z údivu nad jej honosnosťou, krásnymi reliéfmi, sochami, vedľajšími kaplnkami, kupolami... Keďže jeden obrázok je viac, než tisíc slov, ušetrím čas, aj miesto a pripájam niekoľko fotografií. Aj tak by som to nedokázal opísať. Treba vidieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Katedrála v Burgose.
Katedrála v Burgose. (zdroj: Anton Kovalčík.)
Krásne schodisko v katedrále v Burgose.
Krásne schodisko v katedrále v Burgose. (zdroj: Anton Kovalčík)
Jedna z kupol katedrály v Burgose.
Jedna z kupol katedrály v Burgose. (zdroj: Anton Kovalčík)

Pod podlahou katedrály je pochovaný španielsky národný hrdina Rodrigo Díaz de Vívar, známejší pod menom El Cid.

Obrázok blogu
(zdroj: Anton Kovalčík.)
Anton Kovalčík

Anton Kovalčík

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  505
  •  | 
  • Páči sa:  1 739x

Vyštudovaný ekonóm. Som ryba, ktorá väčšinou pláva proti prúdu, aj keď niekedy narazí hlavou o kameň. Nemám rád nekritické prijímanie čohokoľvek, čo sa mi naservíruje. A som notorický optimista. Zoznam autorových rubrík:  Prežijeme?Web náš každodenný...Te Deum...Kde bolo tam bolelo...Infovojna.Wokenaci.Ekonómia (nielen) pre laikov.Heavy mentalČo na to profesor Higgins?Magistra vitae.SúkromnéNezaradenéVox popapuli.

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu