reklama

Camino, dni 28-30.

Cez noc mi zapálené predkolenie odpuchlo, pomohli studené obklady, aj gel Voltarén. Cez deň bola noha v pohode, do večera znovu napuchla. A tak striedavo až do konca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

S výnimkou prvých asi troch kilometrov, ktoré viedli hore stŕmou úžľabinou, bola cesta celý deň pokojná, bez extrémov. Iba krátke stúpania a krátke klesania.

Portomarin je pomerne útulné mesto na kopci. Dominantou je kostol, ktorý má dosť zvláštny tvar.

Zrána, za hmly. Nízke kamenné múriky asi oddeľujú jednotlivé pašienky.
Zrána, za hmly. Nízke kamenné múriky asi oddeľujú jednotlivé pašienky. (zdroj: Anton Kovalčík)
Kostol na námestí v Portomarin.
Kostol na námestí v Portomarin. (zdroj: Anton Kovalčík)
Kamenný prah pri vstupe do kostola. Generácie v ňom vyšliapali priehlbeň.
Kamenný prah pri vstupe do kostola. Generácie v ňom vyšliapali priehlbeň. (zdroj: Anton Kovalčík)
Typický cintorín v tejto oblasti.
Typický cintorín v tejto oblasti. (zdroj: Anton Kovalčík)
Vytúžený míľnik. Sto kilometrov do cieľa.
Vytúžený míľnik. Sto kilometrov do cieľa. (zdroj: Anton Kovalčík)

Hneď ďalší deň sa zopakovala raňajšia hustá hmla a strmý výstup hore úžľabinou. Asi okolo deviatej sa vyčasilo, ale asi to bolo najskôr tým, že cesta viedla vysoko po hrebeni. Po chvíli zas klesala, chvíľu viedla po bežnom lesnom chodníku, potom zas okolo cesty. Do Palas deRei som dorazil tesne pred jednou. Na albergue som sa stretol s Poliakmi, ktorí už dlhé roky žijú v Kanade. Starší pán spal na posteli vedľa mňa, len za preglejkovou prepážkou. V živote som nikoho nepočul tak nahlas chrápať...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri zaslúženom pohári piva som sa potešil, keď som konečne začul Slovenčinu, ale keď na to došlo, tak to boli Slovenky v mojom veku, dlhodobo žijúce v Kanade.

Palmový raj okolo kostola. Blížime sa k oceánu.
Palmový raj okolo kostola. Blížime sa k oceánu. (zdroj: Anton Kovalčík)

V tretí októbrový deň som premýšľal, či dôjsť až do Arzuy, alebo si nechať pár kilometrov na ďalší deň. Nakoniec som sa rozhodol, že sa zariadim podľa toho, ako sa budem cítiť a či budem okolo jednej popoludní v blízkosti mesta, pretože som si potreboval vyprať prádlo a povešať ho na šnúry, aby stihlo vyschnúť do večera. 

Do cieľa som dorazil okolo 13.20 a ubytoval som sa v jednej z prvých ubytovní. Albergue "Don Quijote" mi rezala jednak svojim štýlom, ale aj preto, že tento román milujem. Prečítal som komplet obidve časti, čo je v Angličtine vyše 1.100 strán. Úplne som si zmenil predstavu o čom táto slávna kniha je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dal som si vyprať v práčke za tri eurá a sám som si pritom vychutnával veľké chladené vo vedľajšom bare. Ani som nemyslel na to, že sa moja cesta blíži ku koncu.

Pestrá paleta na hrebeni hôr.
Pestrá paleta na hrebeni hôr. (zdroj: Anton Kovalčík.)
Anton Kovalčík

Anton Kovalčík

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  505
  •  | 
  • Páči sa:  1 739x

Vyštudovaný ekonóm. Som ryba, ktorá väčšinou pláva proti prúdu, aj keď niekedy narazí hlavou o kameň. Nemám rád nekritické prijímanie čohokoľvek, čo sa mi naservíruje. A som notorický optimista. Zoznam autorových rubrík:  Prežijeme?Web náš každodenný...Te Deum...Kde bolo tam bolelo...Infovojna.Wokenaci.Ekonómia (nielen) pre laikov.Heavy mentalČo na to profesor Higgins?Magistra vitae.SúkromnéNezaradenéVox popapuli.

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu