reklama

Camino, post scriptum 1.

A potom som si užíval dva voľné dni. Bolo kam ísť, aj čo si pozrieť. Katedrála a jej okolie, dobré jedlo, aj obyčajné povaľovanie sa na albergue.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol som ubytovaný na albergue Seminario menor, čo je obrovská, veľmi dobre vybavená budova. Odbočka k nej je vyznačená na hlavnej ceste, asi 20 minút pred katedrálou, čo v spojení s mojim absolútne nedostatočným orientačným zmyslom zapríčinilo, že som zablúdil, keď som ju na druhý deň pri návrate z námestia hľadal...

Socha otca Dona Quijota, jedného z mojich hrdinov, na jeho námestí.
Socha otca Dona Quijota, jedného z mojich hrdinov, na jeho námestí. (zdroj: Anton Kovalčík)

Prebudil som sa veľmi skoro, ešte za tmy. Keďže pošta bola ešte zatvorená, absolvoval som kompletnú prehliadku katedrály a múzea.

Hlavný oltár v katedrále.
Hlavný oltár v katedrále. (zdroj: Anton Kovalčík)
Oltár v kaplnke relikvií v katedrále.
Oltár v kaplnke relikvií v katedrále. (zdroj: Anton Kovalčík)
Korunovanie Matky Božej Svätou Trojicou. Alabastrová plastika v múzeu katedrály.
Korunovanie Matky Božej Svätou Trojicou. Alabastrová plastika v múzeu katedrály. (zdroj: Anton Kovalčík)
V katedrále.
V katedrále. (zdroj: Anton Kovalčík)

Potom som poslal pohľadnice ľuďom, za ktorých som sa cestou modlil a vrátil som sa späť, aby som v preplnenej katedrále absolvoval omšu pre pútnikov. Samotný obrad bol krásny, honosný a vznešený. Priam neskutočne spievala počas omše jedna mladá mníška. Na úplnom konci, za burácajúcich zvukov organu rozhojdali obrovskú kadideľnicu (Botafumeiro). Fantastický zážitok so slzami v očiach a zimomriavkami na chrbte. https://www.youtube.com/watch?v=JHsenK-vrns

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po omši som zašiel do kaplnky, kde bola vystavená Najsvätejšia Sviatosť oltárna, pomodlil sa celý ruženec, meditoval, adoroval... skrátka, snažil som sa komunikovať s Bohom.

Plastika zmŕtvychvstania  v blízkom kostole.
Plastika zmŕtvychvstania v blízkom kostole. (zdroj: Anton Kovalčík)

Posledný deň môjho pobytu v Santiagu som si ešte raz prešiel cestu na zastávku autobusu, ktorý ide na letisko a zamieril som na námestie v nádeji, že tam možno uvidím niekoho z ľudí, ktorých som stretol cestou zo St. Jean. Nestalo sa. Keď som sa vracal, na schodoch som stretol chlapíka a mladú babu, ktorá bola viditeľne vo vytržení a podľa úryvku reči, ktorý som zachytil, ani nemohla uveriť, že sa blíži do cieľa. Vrátil som sa s nimi asi sto metrov na námestie. Zbadal som ich, ako v akejsi eufórii kľačia na dlažbe pred katedrálou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Aj takto sa prejavujú pocity po príchode do cieľa.
Aj takto sa prejavujú pocity po príchode do cieľa. (zdroj: Anton Kovalčík)

Zašiel som ešte do kaplnky v katedrále na omšu v Angličtine, potom som sa na námestí poklonil smerom ku katedrále, prežehnal sa a rozlúčil.

Večer som vyšiel pred albergue, sadol som si na sedačku a kochal sa v nádhernom západe Slnka. Asi nejaké vnuknutie ma primälo pustiť si nahlas z mobilu Aleluja z Händelovho Mesiáša. https://www.youtube.com/watch?v=IUZEtVbJT5c Nejak to k tomu západu Slnka pasovalo. Keď dozneli posledné tóny, z vedľajšej sedačky sa zodvihla ženská postava, povedala "Merci" a zmizla v budove.

Západ Slnka nad Santiagom.
Západ Slnka nad Santiagom. (zdroj: Anton Kovalčík)

Keď sa nad tým zamyslím, neviem, čo všetko mi Camino dalo. Ešte stále sa to nestačilo roztriediť a utriasť. Rozhodne to bol mimoriadny zážitok. Duchovný, duševný, fyzický aj ľudský. Hádam som nejak podvedome našiel odpovede na niektoré z mojich otázok. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Badateľným výsledkom cesty bolo určite to, že som schudol osem kilogramov. Nohavice, ktoré mi boli na začiatku akurát, mi pri kontrole na letisku v Santiagu takmer spadli z bokov.

A možno to ani nebolo o tom, čo som počas Camina dostal ja, či som dostal nejaké odpovede, ale o tom, koľkých životov som sa dotkol, do koľkých životov som zasial semienko niečoho, čo bude neskôr rásť, ovplyvní a nasmeruje život jeho nositeľa.

Kto vie?

Vlastne ja viem, kto.

Anton Kovalčík

Anton Kovalčík

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  506
  •  | 
  • Páči sa:  1 764x

Vyštudovaný ekonóm. Som ryba, ktorá väčšinou pláva proti prúdu, aj keď niekedy narazí hlavou o kameň. Nemám rád nekritické prijímanie čohokoľvek, čo sa mi naservíruje. A som notorický optimista. Zoznam autorových rubrík:  Prežijeme?Web náš každodenný...Te Deum...Kde bolo tam bolelo...Infovojna.Wokenaci.Ekonómia (nielen) pre laikov.Heavy mentalČo na to profesor Higgins?Magistra vitae.SúkromnéNezaradenéVox popapuli.

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu