Žilet.

Autor: Anton Kovalčík | 3.2.2019 o 12:33 | (upravené 3.2.2019 o 16:06) Karma článku: 1,22 | Prečítané:  418x

Pomerne často sa nejaký výrobok, či značka stane synonymom pre celú skupinu produktov podobného charakteru. Tak sme si kedysi všetci kupovali botasky, bez ohľadu na to, či mali na boku jeden pásik, či tri, alebo niečo úplne iné.

Terénne autá boli všetky džípy, aj keď neboli Jeep, ale čokoľvek iné; tekuté polievkové korenie je magi, aj keď je to značka Vitana, alebo nejaká iná.

Keď niekedy začiatkom sedemdesiatych rokov bol môj nebohý dedo v Kanade na návšteve vzdialených príbuzných, priniesol môjmu otcovi klasický holiaci strojček značky Gilette. Až do svojej smrti sa ním holil, pričom používal žiletky značky Astra (ja v tejto tradícii dnes pokračujem). 

Dokonca aj Jozef Golonka bol "žiletka."

Po tom, čo britvy ustúpili do pozadia, klasické dvojčepeľové žiletky sa stali najpoužívanejším nástrojom na holenie. U mužov, samozrejme. Boli jedným zo symbolov mužnosti, dokonca ich napodobeniny nosili pankáči, alebo aj pseudopankáči  na retiazke na krku. 

Firma Gilette aj vo svojich reklamách zdôrazňovala mužnosť a úspech ako synonymum svojich produktov (https://www.youtube.com/watch?v=OAkVDCqVY6w). 

Teda až do nedávna. Najnovšia reklama (https://www.youtube.com/watch?v=koPmuEyP3a0) vyvolala vo svete vlnu reakcií. Pozitívnych, aj negatívnych. A viac než svoje výrobky, spropagovala pojem "škodlivá mužnosť". Aj keď reklamu chváli veľká časť bojovníkov za sociálnu spravodlivosť, ešte väčšia časť známej, aj neznámej verejnosti je presvedčená, že to firma Gilette tentoraz prestrelila. V záujme vyhovieť politickej korektnosti a neznepriateliť si takmer všemocné hnutie #meToo.

Azda najvášnivejším zástupcom tej druhej časti sa stal pravdepodobne najpopulárnejší televízny redaktor Piers Morgan, ktorý v britskej televízii ITV moderuje program Dobré Ráno Británia. Rozvášnil sa počas jednej debaty zo zástupkyňou feministiek, ale aj zástupcom hnutia za práva mužov.

Nedá mi nepodeliť sa o jeho reakciu:

"Za 35 rokov, odkedy som sa stal mužom, och prepáčte mi, nechcel som použiť to slovo na M. Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých som urazil tým, že som použil to slovo na M... Odkedy som dovŕšil 18 rokov, začal som si kupovať holiace čepieľky značky Gilette. "To najlepšie, čo môže muž dostať"  bolo ich hlavným motívom odkedy som začal. Gilette propagovali pozitivitu, byť mužom, ktorý sa stará o svoje deti, ktorý sa stará o svoju manželku, či priateľku, o kohokoľvek, objíma svojho otca, drží v náruči svojho syna, rád vyhráva, rád sa snaží o úspech, tvrdo pracuje, dosahuje určité veci, je pokojný, pevný ...všetky tieto veci. Ale zjavne to teraz vyzerá, že je to všetko zlé, zlé.

Takže teraz Gilette tvrdí, že všetko čím nám za 30 rokov kázali byť, je zlé. Vravia, že naša mužnosť je škodlivá, jedovatá, potom čo na nej za 30 rokov zarobili obrovské peniaze.

Sú to samé drísty. Táto reklama v podstate implikuje, že väčšina mužov sú vlastne riadne hnusné bytosti. Sme škodliví, sme príliš mužní. Implikuje to, že muži sú vo väčšine otrasní šikanisti, ktorí sexuálne zneužívajú, obťažujú a podobne a všetci máme byť v podstate zachránení pred sebou samými.

Cítim sa ohrozený. Ak by sme to urobili ženám, ak by som zajtra vyrobil reklamu, ktorá ukazuje to najhoršie zo žien, strhlo by sa úplné peklo... Mimochodom, ženy nie sú dokonalé. To je ten problém... dvojaké štandardy. Ženy sú prakticky dokonalé a muži sú stelesnením zla. A mužných mužov treba vyhnať zo spoločnosti, pretože byť mužným je zlo.

Sklapni, Gilette, lebo 30 rokov si nás učila byť mužnými, a teraz by sme sa za to mali ospravedlňovať? Pardon, ale ja to neurobím. Kúpim si iné žiletky."

Zašlo hnutie #meToo príliš ďaleko? Rozhodne. Keď začalo, hnutie vysielalo silné posolstvo; chcelo brať na zodpovednosť Harveyov Weinsteinov tohto sveta za ich dotieravé, často odsúdeniahodné správanie. Ale, ako to často býva so sociálnymi hnutiami, kyvadlo sa vychýlilo príliš na jednu stranu a zaseklo sa tam. 

Ani ženy nie sú dokonalé. Nie každej žene je treba veriť. Mnohé ženy začali obviňovať mužov zo znásilnenia pretože môžu. Aj pani Magda Vašáryová v jednom rozhovore povedala, že "Ženy dokážu byť presne také isté svine ako muži." https://domov.sme.sk/c/22035182/magda-vasaryova-nemozeme-stale-predstierat-ze-v-nedelu-ideme-tancovat-odzemok-hrdost-je-inde.html

Čo začalo ako pozitívne hnutie, sa po čase stalo potenciálnym mínovým poľom pre mužov. Jeden krok vedľa a celý ich život môže byť zničený. A reklama Gilette v tom len utvrdzuje. 

Ozaj hnutie #meToo ešte reprezentuje ženy celého sveta v boji proti hajzlom v mužskom rúchu, alebo len úzku špičku ultra-feministiek, ktoré už dávno majú inú agendu?

Budeme sa zamýšľať nad tým, čo robí muža mužom? Tu je jedna z dobrých odpovedí:  https://www.youtube.com/watch?v=x_HL0wiK4Zc

Jadro problému možno spočíva práve tu: https://www.youtube.com/watch?v=Ddzf9Mm4hdY

 

https://www.redstate.com/elizabeth-vaughn/2019/01/16/gillette-advert-turned-piers-morgan-mens-rights-activist-hes-not-wrong/

https://www.youtube.com/watch?v=bqpMqBgxeV8

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?