Anton Kovalčík
Ukrižovanie Ježiša Krista 2.
So znalosťou anatómie, ako aj spôsobu ukrižovania, dokázal tím dr. Edwardsa zrekonštruovať pravdepodobné medicínske aspekty tejto pomalej, krutej formy popravy.
Vyštudovaný ekonóm. Som ryba, ktorá väčšinou pláva proti prúdu, aj keď niekedy narazí hlavou o kameň. Nemám rád nekritické prijímanie čohokoľvek, čo sa mi naservíruje. A som notorický optimista. Zoznam autorových rubrík: Prežijeme?, Web náš každodenný..., Te Deum..., Kde bolo tam bolelo..., Infovojna., Wokenaci., Ekonómia (nielen) pre laikov., Heavy mental, Čo na to profesor Higgins?, Magistra vitae., Súkromné, Nezaradené, Vox popapuli.
So znalosťou anatómie, ako aj spôsobu ukrižovania, dokázal tím dr. Edwardsa zrekonštruovať pravdepodobné medicínske aspekty tejto pomalej, krutej formy popravy.
V roku 1986 uverejnil tím pod vedením dr. Williama Edwardsa z oddelenia patológie kliniky Mayo v Rochestri, štát Minnesota, USA, výsledky medzidisciplinárneho vyšetrovania okolností smrti Ježiša Krista.
V tomto prípade to znamená u nás vo Veľkej Británii, v meste kde vznikol šport zvaný rugby, v katolíckom kostole Panny Márie (St. Marie´s).
...alebo evanjelium podľa proroka Ismaela, ktorý vyvracal vyššie uvedený príspevok priamo na stránky blogu SME.
Takmer nikdy doteraz sme neboli svedkami kompletného uzavretia miest, dokonca aj krajín, uzavretia hraníc, zákazu cestovania, obmedzenia základných služieb, masového rušenia koncertov, či športových podujatí.
Pápež František svojho času povedal, že si viac cení úprimného ateistu, než falošného kresťana. Možno s ním súhlasiť, alebo nesúhlasiť. No ak sa nad tým zamyslíme, niečo na tom je.
Mnohí profesionálni náboženskí činitelia, aj niektorí zanietení veriaci budia dojem, že byť nábožensky založeným automaticky znamená byť vážnym, serióznym, či dokonca mrzutým.
Historicky je možné rozoznať dva protichodné druhy teologických prístupov: teológia spásy a teológia stvorenia (Arbuckle).
Svoj čas má plakať, svoj čas má smiať sa. Svoj čas má zarmucovať sa, svoj čas má tancovať. Kazateľ 3:4.
Kardinál Walter Kasper vo svojom Úvode do kresťanskej viery v roku 1980 napísal nasledujúce slová:
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že odpoveď na túto otázku je jednoduchá, no nie je. Najprv si musíme nejako definovať základné pojmy, alebo aspoň čím hlavné postavy nie sú.
Svojho času jedna z najpopulárnejších osôb rozhlasového vysielania v USA - Laura Schlesinger - ako praktizujúca ortodoxná židovka prehlásila, že podľa knihy Leviticus 18:22 je homosexualita ohavnosťou a nemožno ju tolerovať.
Rabín Hillel zhrnul 613 článkov Tóry do výstižného prehlásenia: Nerob svojim blížnym to, čo nechceš, aby iní robili tebe. To je celý zákon, zvyšok je len komentár.
V záplave článkov, ktorí vznikli v poslednej dobe s témou koronavírusu, súvislostí, okolností a frustrácií i nezmyslov, ktoré priniesol do nášho každodenného života, objavil sa aj jeden s nadpisom Boží trest?
Pod nejakým podobným názvom sa tu nedávno objavil článok. Nečítal som ho, iba s povzdychom očami preletel titul.
Takmer od nepamäti si pripomíname sviatok Zjavenia Pána, alebo aj Troch kráľov, ktorí Ježiškovi priniesli tri dary.
Pred časom Katolícka cirkev blahorečila Annu Kolesárovú. Asi každý, viac, alebo menej, pozná jej príbeh. Tlačou sa prevalila vlna príspevkov, aj diskusií pod nimi.
Začiatkom tohto roka vydal pápež František exhortáciu Gaudete et exsultate, čo sa dá preložiť ako Radujte a tešte sa. Má podnadpis O volaní k svätosti v dnešnom svete.
Modlíme sa všelijako. Ak je modlitba rozhovorom s Bohom a spojíme si ju s uvedomením si toho, kto je vlastne Boh, možno budeme mať problém sa s Ním úplne otvorene, od srdca porozprávať.
Predposledná z deviatich kapitol exhortácie Sv. Otca, pápeža Františka sa zaoberá prípadmi, ktoré sa vymykajú z obrazu toho, ako Katolícka Cirkev chápe ideálny stav vzťahu medzi mužom a ženou, teda sviatostné manželstvo.