reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anton Kovalčík

Anton Kovalčík

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  505
  •  | 
  • Páči sa:  1 739x

Vyštudovaný ekonóm. Som ryba, ktorá väčšinou pláva proti prúdu, aj keď niekedy narazí hlavou o kameň. Nemám rád nekritické prijímanie čohokoľvek, čo sa mi naservíruje. A som notorický optimista. Zoznam autorových rubrík:  Prežijeme?Web náš každodenný...Te Deum...Kde bolo tam bolelo...Infovojna.Wokenaci.Ekonómia (nielen) pre laikov.Heavy mentalČo na to profesor Higgins?Magistra vitae.SúkromnéNezaradenéVox popapuli.

reklama

Súkromné

Najkrajší používaný pisoár je v Bratislave.

Anton Kovalčík

Najkrajší používaný pisoár je v Bratislave.

V januári som sa konečne dočkal vytúženej dvojtýždňovej dovolenky.

  • 26. feb
  • Páči sa: 12x
  • Prečítané: 2 634x
  • 4
Ďalší zo splnených snov.

Anton Kovalčík

Ďalší zo splnených snov.

Veľa rokov som sníval o tom, že niekedy pôjdem položiť kvety na hrob jednej z najväčších osobností dvadsiateho storočia a jedneho z mojich osobných hrdinov - Sira Winstona Churchilla.

  • 15. sep 2021
  • Páči sa: 7x
  • Prečítané: 356x
  • 0
Vzácny nález. Pre mňa.

Anton Kovalčík

Vzácny nález. Pre mňa.

Už sa vám niekedy stalo, že ste v šuplíku márne hľadali nejaký dokument a miesto neho ste našli niečo, o čom ste ani nevedeli kde to máte a či to vôbec ešte máte? Čo vám vyvolalo pekné spomienky? Mne áno.

  • 11. júl 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 451x
  • 0
Čriepky odvšadiaľ.

Anton Kovalčík

Čriepky odvšadiaľ.

Keď ma pri čítaní knihy, či pozeraní filmu zaujme nejaká myšlienka, hláška, alebo len slovné spojenie, často si ju zapíšem. Niekedy ju potom použijem pri písaní, či len pri rozhovoroch.

  • 1. júl 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 180x
  • 0
Zlatá loď.

Anton Kovalčík

Zlatá loď.

Brno je zlatá loď, za děvčaty z Brna choď... spieval kedysi Ivan Mládek (https://www.youtube.com/watch?v=ryntLVTEzBI). Tak som sa tam vybral.

  • 27. jan 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 481x
  • 0
reklama
Ospravedlnenie.

Anton Kovalčík

Ospravedlnenie.

Stáva sa, že človeka niekedy dobehne minulosť a zo starej skrine mu vypadne ten pomyselný kostlivec.

  • 28. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 709x
  • 0
Camino - rady a skúsenosti.

Anton Kovalčík

Camino - rady a skúsenosti.

Na začiatku som presne nevedel, do čoho idem. Iba som tak trochu tušil, na základe toho, čo som si prečítal na internete, alebo v knihe, ktorú som mal k dispozícii.

  • 29. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 816x
  • 1
Camino - balíme sa.

Anton Kovalčík

Camino - balíme sa.

Takmer rok pred odchodom na Camino som začal zisťovať, čo všetko tam budem potrebovať. Urobil som si prienik množín všetkého možného, čo som zistil na internete, kúpil som si jednu knihu a výsledkom bol prvý zoznam.

  • 24. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 889x
  • 0
Camino, post scriptum 2.

Anton Kovalčík

Camino, post scriptum 2.

Po návrate domov som si otvoril fľašu Chateau Rotschild, ktorú som si odkladal na túto príležitosť a začal som si vybaľovať veci z ruksaku. Na jeho dne som našiel papier, ktorý som dostal ešte v St. Jean spolu s pasom pútnikov.

  • 20. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 814x
  • 2
Camino, post scriptum 1.

Anton Kovalčík

Camino, post scriptum 1.

A potom som si užíval dva voľné dni. Bolo kam ísť, aj čo si pozrieť. Katedrála a jej okolie, dobré jedlo, aj obyčajné povaľovanie sa na albergue.

  • 17. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 731x
  • 0
reklama
Camino, dni 31-32.

Anton Kovalčík

Camino, dni 31-32.

Keďže som mal dostatočnú časovú rezervu do sobotňajšieho odletu späť na Gattwik, pôvodne plánovanú, tridsaťosem kilometrovú, záverečnú etapu som si rozdelil na dve časti.

  • 14. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 734x
  • 1
Camino, dni 28-30.

Anton Kovalčík

Camino, dni 28-30.

Cez noc mi zapálené predkolenie odpuchlo, pomohli studené obklady, aj gel Voltarén. Cez deň bola noha v pohode, do večera znovu napuchla. A tak striedavo až do konca.

  • 10. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 559x
  • 0
Camino, dni 25-27.

Anton Kovalčík

Camino, dni 25-27.

Keď som sa pozrel na výškový profil ďalšej etapy, s cieľom v osade O Cebreiro, druhom najvyššom bode celého Camina, zistil som, že to bude náročné, tak som zmenil plán.

  • 6. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 667x
  • 0
Camino, dni 22-24.

Anton Kovalčík

Camino, dni 22-24.

Nasledujúci deň ma čakalo jedno z najznámejších miest celého Camina, známe aj z filmu The Way, Cruz de Ferro.

  • 3. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 612x
  • 0
Camino, deň 21.

Anton Kovalčík

Camino, deň 21.

Antoni Gaudího, jedneho z najväčších architektonických géniov, prelomu 19. a 20. storočia som poznal len vďaka chrámu La Sagrada Familia  https://sk.wikipedia.org/wiki/Sagrada_Familia.

  • 30. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 706x
  • 1
reklama
Camino, dni 19-20.

Anton Kovalčík

Camino, dni 19-20.

Dnes urobím výnimku. Keď som začal písať sériu príspevkov o Camine, povedal som, si, že jeden by mal zahŕňať tri dni, aby to netrvalo príliš dlho, ale aby som sa pri tom podelil so svojimi zážitkami, možno aj niekoho motivoval.

  • 26. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 650x
  • 1
Camino, dni 16-18.

Anton Kovalčík

Camino, dni 16-18.

Niekedy je to nuda. Presne to bolo aj v nasledujúcich niekoľkých dňoch. Zrána chladno, potom horúco, stále rovina a zaprášené cesty, topánky, aj nohavice.

  • 23. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 610x
  • 0
Camino, dni 13-15.

Anton Kovalčík

Camino, dni 13-15.

Po tých takmer dvoch týždňoch som si už zvykol na pravidelný režim, aj moje telo si už fyzicky zvyklo na určitú záťaž, takže utrpenie z cesty pomaly mizlo. Aj keď nie úplne.

  • 19. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 817x
  • 0
Camino, dni 10-12.

Anton Kovalčík

Camino, dni 10-12.

Nasledujúce tri dni priniesli pomerne výrazné zhoršenie počasia, ale aj návštevu prvej z veľkolepých katedrál na mojej ceste.

  • 15. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 756x
  • 0
Camino, dni 7-9.

Anton Kovalčík

Camino, dni 7-9.

V ďalších dňoch sme sa dostali do najznámejšej španielskej vinárskej oblasti La Rioja. Čakal nás len mierne zvlnený terén, vinice a stále krásne teplé počasie.

  • 12. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 737x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu